Cliëntvolgsysteem front-end
Cliëntvolgsysteem back-end
Cliëntvolgsysteem beheer
Cliëntvolgsysteem inrichting
Andere modules
Vertragingsredenen en -veroorzakers
Bij het invoeren van een vertraging met een externe oorzaak selecteren we eerst de component waarbij de vertraging is opgetreden. Vervolgens selecteren we de reden van de vertraging. Nadat we de vertraging aan de component hebben toegevoegd, vullen we de begin- en einddatum van de vertraging in en kiezen we de veroorzaker van de vertraging.
Reden van de vertraging
Vertragingen lijken in veel opzichten op de reguliere componenten van een product. We leggen in beide situaties de begin- en einddatum vast, we kiezen een verantwoordelijke en er is ruimte voor het invoeren van een opmerking.
Deze gelijkenis is de reden dat we de redenen van een vertraging vastleggen als componenten.
Componenten met redenen
Scherm: Cliëntvolgsysteem > Productbeheer > Componenten
Figuur 1 Redenen voor externe vertraging worden als componenten ingevoerd
Product voor groeperen redenen
Scherm: Cliëntvolgsysteem > Productbeheer > Producten
Om deze componenten samen te voegen maken we vervolgens een product waaronder deze redenen gegroepeerd worden.
Figuur 2 De componenten met redenen voor vertraging worden gegroepeerd onder een product
Systeeminstelling voor selecteren product met redenen
Scherm: Cliëntvolgsysteem > Instellingen > Systeeminstellingen
In het systeeminstellingen scherm kunnen we aangeven onder welk product de vertragingsredenen zich bevinden zodat het systeem weet welke opties de gebruiker kan kiezen bij het invoeren van een externe vertraging.
Figuur 3 Welk product de redenen voor de externe vertraging bevat wordt aangegeven bij de systeeminstellingen
Vertragingsveroorzakers
Deze gelijkenis tussen reguliere componenten en externe vertragingen is de reden dat we de veroorzakers van de externe vertraging ook als medewerkers invoeren in WATCH.
Groep voor verantwoordelijken
Scherm: Cliëntvolgsysteem > Beheer > Medewerkergroepen
Eerst maken we een groep aan waarin de veroorzakers van externe vertraging ondergebracht gaan worden.
Figuur 4 In medewerker-groepen-beheerscherm wordt een groep aangemaakt voor de veroorzakers van externe vertragingen
Verantwoordelijken als medewerkers.
Scherm: Cliëntvolgsysteem > Beheer > Medewerkers
In het medewerker-beheerscherm maken we vervolgens per mogelijke veroorzaker van een externe vertraging een medewerker aan. Deze medewerkers zijn geen echte gebruikers van het WATCH Cliëntvolgsysteem. Deze medewerkers geven we daarom de status “gesloten” zodat deze niet in de weg zitten bij gebruik van de applicatie en ook niet meetellen voor de gebruikte licenties.
Figuur 5 In het medewerker-beheerscherm worden potentiele veroorzakers van de externe vertragingen ingevoerd
Systeeminstelling voor het selecteren van de medewerkergroep
Scherm: Cliëntvolgsysteem > Instellingen > Systeeminstellingen
In het systeeminstellingen scherm kunnen we aangeven onder welke medewerkergroep de veroorzakers van de externe vertraging zich bevinden zodat het systeem weet welke opties de gebruiker kan kiezen bij het invoeren van een externe vertraging.
Figuur 6 Welk medewerkergroep de veroorzakers voor de externe vertraging bevat wordt aangegeven bij de systeeminstellingen