What is new in 6.3
ALGEMEEN
VIEW RAPPORT
We hebben een nieuwe manier ontwikkeld om sneller eenvoudige rapportages te maken. Deze nieuwe methodiek maakt het realiseren van maatwerkrapportages eenvoudiger en daardoor ook goedkoper. Waar het maken van een nieuwe rapportage in het verleden ongeveer een dag werk kostte, kunnen eenvoudige maatwerkrapportages nu in slechts enkele uren gerealiseerd worden. Heeft u behoefte aan eigen maatwerkrapportages in WATCH, neem dan contact met ons op voor een offerte.
KOPIEER RESOURCES
In het projecten ++ scherm is het in het resourcesblok op de "MEERDERE" tab mogelijk om resources aan een projectonderdeel toe te voegen door deze te kopiëren van een bestaand projectonderdeel van hetzelfde project.
DKIM
Middels de "DKIM handtekening"-tab in het systeeminstellingenscherm was het al mogelijk om e-mails die worden verstuurd vanaf eigen e-mailadressen te voorzien van een DKIM header. Dit vermindert de kans dat e-mail door de ontvanger als spam wordt beoordeeld. Vanaf nu wordt deze DKIM techniek ook toegepast op mails die verzonden worden vanaf een "@watch-online.nl" e-mailadres.
HELP-ICOON IN MENU BALK
In de menubalk van elk scherm is aan de rechterkant een nieuw help-icoon te vinden. Als er op dit icoon geklikt wordt, opent zich een nieuw browserscherm met daarin de online help voor het scherm in kwestie.
EXPORT NAAR EXCEL
In de vorige versies van WATCH werd voor het exporteren van gegevens naar Excel gebruik gemaakt van de mogelijkheid om HTML tabellen in Excel als spreadsheet te openen. WATCH maakt nu gebruik van een tool waarbij authentieke Excel-bestanden worden gegenereerd. Dit zorgt ervoor dat Windows geen waarschuwingen meer geeft bij het openen van een WATCH exportbestand in Excel.
WATCH Clientvolgsysteem
Extra filterveld in adviezenscherm
Aan de linkerkant van het adviezenscherm is een nieuw filterveld beschikbaar waarmee gefilterd kan worden op alle adviezen waarbij een bepaalde medewerker gekoppeld is aan de huidige voortgangsstatus van het product. Een consultant kan op deze manier bijvoorbeeld eenvoudig filteren op alle adviezen waar hij of zij verantwoordelijk is voor de volgende actie.
API voor adviesaanvragen
De WATCH API is uitbreid voor het ontvangen van adviesaanvragen voor het WATCH Clientvolgsysteem. Bij het aanmaken van een adviesaanvraag middels de API kan direct aangegeven worden welk product de aanvraag betreft. Ook is het mogelijk om middels de API de gegevens van de cliënt aan te leveren of te wijzigen.
Kenmerken voor adviezen
Het is nu mogelijk om eigen kenmerken te definiëren voor adviezen. Als er in het systeem advieskenmerken worden gevonden, dan krijgt de rechterkant van het adviezenscherm een extra tab waarin deze kenmerken beheerd kunnen worden.
Status onthouden
In het adviezen scherm van het clientvolgsysteem kan bovenin het scherm gefilterd worden op adviesstatus "in voorbereiding", "lopend" en "gesloten". De laatst gebruikte instelling wordt nu door het systeem onthouden, zodat het filter ook actief is wanneer de gebruiker het scherm later opnieuw opent.
Status naar lopend bij kiezen consultant
Middels een nieuwe instelling kan er voor gekozen worden om de status van een advies automatisch naar "lopend" te zetten als er een consultant wordt gekozen voor een advies dat de status "in voorbereiding" had.
Status naar gesloten bij invoeren datum verzonden
Middels een nieuwe instelling kan er voor gekozen worden om de status van een advies automatisch naar "gesloten" te zetten als de datum verzonden wordt ingevoerd voor een advies dat de status "lopend" of "in voorbereiding" had.
Default Header en footer overschrijven
In het adviestemplate-scherm kan de default header- en footer-afbeelding overschreven worden. Op deze manier kunnen voor verschillende templates verschillende headers en footers gebruikt worden. Als deze velden niet worden ingevoerd zal de systeem instelling voor header- en footer-afbeelding gebruikt worden.
Eerste pagina header en footer
In het adviestemplate-scherm kunnen nu een alternatieve header- en footer-afbeelding gekozen worden voor het eerste scherm van het adviesrapport. Als deze velden niet worden ingevoerd zal de systeem instelling voor de eerste pagina header- en footer-afbeelding gebruikt worden.
Genderneutrale aanhef
Waar in het verleden bij onbekend geslacht van een contactpersoon bijvoorbeeld "Geachte heer, mevrouw de Boer" werd gebruikt, maken we nu gebruik van de aanhef "Geachte R. de Boer".
Meer {tags} voor gebruik in de adviestemplate
In de adviestemplate kunnen nu ook tags gebruikt worden voor de complete naam, de voornaam, de initialen, de achternaam en het tussenvoegsel van de cliënt.
Vragenlijst in advies-aanvraagscherm
Er kan voor gekozen worden om een consulent bij het doen van een adviesaanvraag een vragenlijst te laten invullen in de front end van het cliëntvolgsysteem. Deze ingevulde vragenlijst is dan ook in de back-end beschikbaar voor de adviseur.
Contactpersoon klant verplicht
Het is mogelijk bij het invoeren van een adviesaanvraag het veld "contactpersoon klant" verplicht te stellen. Standaard wordt daarvoor de ingelogde consulent gebruikt, maar dit kan aangepast worden. De "contactpersoon klant" kan in het cliëntvolgsysteem gebruikt worden in het autorisatiemechanisme zodat ingelogde consulenten alleen hun eigen aanvragen kunnen inzien.
Inzien log
In WATCH Log wordt nu bijgehouden welke medewerker een bepaald advies heeft ingezien en welke tabs met adviesgegevens zijn bekeken. Deze informatie is in het adviezenscherm in de back-end voor bepaalde groepen gebruikers zichtbaar te maken.
Adviesblokken rapportage
In deze nieuwe rapportage worden alle door de consultant ingevulde adviesblokken getoond. Er kan in de rapportage gefilterd worden op medewerker, project, advies-template, adviesblok en cliëntcode.
Telefoonnummer en e-mail in afspraak onmouseover
Als in de planning met de muis over een afspraak met een cliënt wordt bewogen, tonen we ook het telefoonnummer en het e-mailadres van de cliënt zodat er direct contact met deze persoon kan worden opgenomen.
Rapportage voor tonen SMS kosten
In deze nieuwe rapportage kan eenvoudig worden bekeken hoeveel SMS-en er aan cliënten zijn verzonden en wat de daarbij behorende kosten zijn.
Rapportage SMS fouten
In deze rapportage is te zien voor welke afspraken uit de planning er geen SMS verstuurd kon worden en waarom dit probleem optrad.
Status kolom in adviezenscherm
De adviesstatus is als extra kolom aan de linkerkant van het adviezenscherm toegevoegd. Er kon al op de adviesstatus gefilterd worden boven in het scherm, maar nu is deze status dus voor elk afzonderlijk advies zichtbaar.
Producten rapportage
In deze rapportage wordt cliënt- en artikelinformatie getoond. Er kan in deze rapportage gefilterd worden op de aanvraagdatum, de leverdatum, de artikelcode, de advies-status en het adres van de cliënt.
Springen van contactpersoon naar advies
Het is nu mogelijk om vanaf het contactpersonen-beheerscherm naar het adviezenscherm te springen om daar alle aan de cliënt in kwestie gerelateerde adviezen in te zien.
Adviezenoverzicht in het contactpersonen beheerscherm
In het contactpersonenbeheerscherm wordt op een aparte tab een overzicht getoond van alle aan de cliënt gerelateerde adviezen. Middels linkjes achter de adviezen op deze extra tab kan er direct naar de gevonden adviezen gesprongen worden.
WATCH KLANTENPORTAAL
CHECK OP VOORKOMEN DUBBELE E-MAILADRESSEN
Als er niet ingelogd kan worden in het klantenportaal omdat er meerdere contactpersonen worden gevonden met hetzelfde e-mailadres, wordt dit nu als waarschuwing weergegeven in het klantenportaal inlogscherm.