Cliëntvolgsysteem front-end
Cliëntvolgsysteem back-end
Cliëntvolgsysteem beheer
Cliëntvolgsysteem inrichting
Andere modules
Project wijzigen
Op de pagina Project maken wordt beschreven hoe een nieuw project van begin tot eind wordt ingevoerd in het WATCH Cliëntvolgsysteem. Hieronder beschrijven we hoe we aan een bestaand project nieuwe producten kunnen toevoegen en hoe we aan producten die al in gebruik zijn nieuwe componenten kunnen toevoegen.
Nieuw product toevoegen aan bestaand project
De werkwijze voor het toevoegen van producten aan een bestaand project is als volgt:
Stap 1
Voeg het nieuwe product toe aan het project in het “Cliëntvolgsysteem > Calculatie > Producten selecteren” scherm.
(De tabel die bijhoud welke producten bij welk project horen wordt dan bijgewerkt.)
Stap 2
Klik na het toevoegen van een nieuw product op de “vul componenten” knop in het “Cliëntvolgsysteem > Calculatie > Producten selecteren” scherm.
(De tabel die bijhoud welke componenten bij welk project horen wordt dan bijgewerkt.)
Stap 3
Ga naar het “Cliëntvolgsysteem > Calculatie > Prijzen berekenen” scherm en selecteer daar het project waar het nieuwe product aan toegevoegd is. Klik hier vervolgens op de “opslaan en projectonderdelen wijzigen” knop.
(Dit zorgt er voor dat voor elke component een projectonderdeel aanwezig is.)
Stap 4
Voeg een artikel met een prijs toe voor het nieuwe product in het “Cliëntvolgsysteem > Calculatie > Prijzen berekenen” scherm.
(Dit zorgt er voor dat voor elke component een artikel met de juiste prijs aanwezig is. Dit artikel wordt gebruik voor facturatie van het advies/product.)
Componenten toevoegen aan een product
De werkwijze voor het toevoegen van een component aan een product dat al in gebruik is, is als volgt:
Stap 1
Als de extra component een bestaande component is, kan deze direct aan het product worden toegevoegd in het "Cliëntvolgsysteem > Productbeheer > Producten" scherm. Als de toe te voegen component nog niet bestaat dan kan deze eerst aangemaakt worden in het "Cliëntvolgsysteem > Productbeheer > Componenten" scherm.
Stap 2
Voor elk project waar gewijzigde product in gebruik is moet in het “Cliëntvolgsysteem > Calculatie > Producten selecteren” scherm voor dit project op de knop “vul componenten” geklikt worden.
Stap 3
Voor elk project waar het gewijzigde product in gebruik is moet in het “Cliëntvolgsysteem > Calculatie > Prijzen berekenen” scherm op de knop “opslaan en projectonderdelen wijzigen” geklikt worden.
Stap 4
Het toevoegen van een extra component kan er voor zorgen dat er meer tijd benodigd is voor het leveren van het product. Het kan dus opportuun zijn om ook de prijs van het product te herzien in het "Cliëntvolgsysteem > Calculatie > Prijzen berekenen" scherm.