Cliëntvolgsysteem front-end
Cliëntvolgsysteem back-end
Cliëntvolgsysteem beheer
Cliëntvolgsysteem inrichting
Andere modules
Adviesproces back-end
Scherm: Cliëntvolgsysteem > Adviezen > Adviezen
In het "adviezen"-scherm in de back-end kunnen we filteren op adviesaanvragen die nog niet aan een adviseur gekoppeld zijn, door in het consultant filter veld een “–“ streepje in te voeren en vervolgens op de zoeken knop te klikken.
Figuur 1 Zoeken naar adviesaanvragen die nog in behandeling moeten worden genomen
Op het moment dat er in de back-end een adviseur aan het project wordt gekoppeld, is het adviestraject gestart en kan de adviesaanvraag niet meer in de front-end door de consulent gewijzigd worden.
Voortgang tab
Nadat op de eerste tab in het "adviezen"-scherm de aanvraag aan een adviseur is toegewezen, kunnen op de tweede tab een of meer producten gekozen worden die zullen worden ingezet voor het realiseren van het advies. Er kan gekozen worden uit alle producten die eerder in het scherm “Cliëntvolgsysteem > Calculatie > Producten selecteren” aan het project gekoppeld zijn.
Om de inhoud van deze tab voldoende ruimte te geven, is in onderstaand voorbeeld de linkerkant van het scherm verborgen door op de “verberg” knop te klikken. ( )
Figuur 2 Producten selecteren voor een adviesaanvraag in de voortgangs-tab van het "adviezen"-scherm
Voor iedere component van het gekozen product kan de startdatum en einddatum worden opgegeven en kan aangegeven worden wie de stap zal uitvoeren. Alleen medewerkers die als resource aan het project gekoppeld zijn, kunnen hier geselecteerd worden.
Lees meer over het registeren van vertragingen.
Documenten tab
Op de documenten-tab van het "adviezen"-scherm worden de aan de aanvraag gekoppelde bestanden getoond en kunnen nieuwe bestanden geüpload worden.
Figuur 3 Aan de adviesaanvraag gekoppelde bestanden in de documenten-tab
Aanvraag documenten
Op de documenten tab zien we bovenaan de documenten die de consulent bij het invoeren van de adviesaanvraag aan de aanvraag heeft toegevoegd.
Adviesrapport-documenten
De adviesrapport-documenten zijn de documenten zoals die door de adviseur aan de consulent worden opgeleverd. Als de adviseur het adviesdocument buiten de applicatie produceert, dan kan hij of zij deze hier uploaden. Als het advies in de applicatie zelf wordt gemaakt op basis van een adviestemplate, dan hoeft hij of zij deze hier niet te uploaden en verschijnt het adviesdocument hier automatisch als alle adviesblokken op de adviesblokken-tab ingevoerd en gereed gegeven zijn.
Vertrouwelijke documenten
Vertrouwelijke documenten zijn documenten die de adviseur gebruikt bij het maken van het advies, maar die niet worden uitgeleverd aan de consulent.
Adviesblokken tab
In de adviesblokken tab wordt als eerste stap een advies-documenttemplate gekozen. Een documenttemplate bestaat uit een aantal adviesblokken die door de adviseur worden ingevuld. Deze blokken kunnen al een default-tekst bevatten die door de adviseur nog kan worden aangepast. De blokken kunnen in bepaalde gevallen ook gevuld worden door uit een keuzelijst een voor-gedefinieerde optie te kiezen.
Figuur 4 Advies blokken worden door de adviseur van de juiste tekst voorzien
Op basis van de gezamenlijke inhoud van de hier ingevulde adviesblokken, samen met de tekst in de documenttemplate, wordt het adviesdocument als pdf gegenereerd.
Bekijk de documentatie voor het maken van een advies template.
Vragenlijsten
In sommige gevallen worden de adviezen vergezeld van een vragenlijst. Als er in de gekozen template een verwijzing naar een vragenlijst wordt gevonden, verschijnt er per gekoppelde vragenlijst een extra tab in het adviezen scherm. In deze extra tab(s) kunnen de vragen van de vragenlijst vervolgens van een antwoord worden voorzien.
Figuur 5 In de template aangeroepen vragenlijst kan in een eigen tab worden ingevuld
De "vragenlijsten"-functionaliteit vindt zijn oorsprong in de WATCH Support module. Daar vinden we de documentatie voor het samenstelllen van vragenlijsten.